fredag 8 juni 2012

Vilodagen!

Igårkväll när mannen lämnat in Elsa till mig, så var hon orolig och ville inte sova.
Men tillslut så somande vi. sov till 1-tiden då vi var ute en runda.
Därefter var jag klubbad fram till 6-tiden idag, trodde att Elsa också sovit, men det visade sig att hon varit vaken och kissat i sin lilla hage, miss av mig, stackars Elsa.
Efter att ha ätit frukost sov vi vidare vaknade inte förrän 9.40. Å så skönt med denna sovmorgon.
Och idag har jag gjort ingenting, vilat lite näremellan också!
Fast jag har mailat våra underbara politiker idag igen. Fredrik Reinfeldt har ju vari  hos Malmö-polisen och nattvandrat, så jag har erbjudit honom, eller någon annan politiker att komma och bo hos mig några dygn för att se hur det är att vara långtidssjuk, dag som natt. Det är ju regeringen som sätter reglerna, och försäkringskassan tolkar dom till sin fördel, känns det som. Och en del av handläggaran har helt fel yrke.
Jag tycker inte att det är kul att gå hemma och aldrig få känna mig frisk, alltid ha denna bedrövliga värk i hela kroppen, trött och orkeslös.  Nu är det någon som har satt tillbaka kniven i min högra skuldra, är det någon som saknar sin kniv, kan jag undra. Nacken, bröstryggen
Ikväll har vi varit i Ingelstad på 15 års kalas, det var min mans systerdotter. Tack kära ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar