fredag 15 juni 2012

Vadå vila??

Hade bestämt mig för att göra ingenting idag.
Men ack vad jag bedrog mig.
Ändå att jag bestämt mig för en vilodag kunde jag inte hålla mig. TOK LISA!!
Bara var tvungen att dammsuga och tvätta golvet, phu...
Men jag har lyckats med Elsa idag. Hon har fortfarande inte kissat inne idag.
Men hon har lärt sig att när hon är duktig så får hon godis, godis, godis!!!!!
Å vad jag är glad i henne!
När vi är ute och jag ropar på henne så kommer hon och slickar sig om munnen, och vill ha godis, inga problem med att få in henne heller, för hon vill ha godis....
Det är mycket Elsa nu för min del, men hon förhöjer mitt liv något otroligt!
Att gå hemma 24-7 tar mycket energi, trots att jag har en underbar familj. Förut hade jag min älskade Maja, henne glömmer jag aldrig. Å vad jag saknar henne. Lotta är en go katt, men en hund är faktiskt mycket mera sällskaplig. Elsa kommer inte att ta Majas plats, men betyder ändå mycket. Även djur har sin egen personlighet. Alla som har djur vet detta, och icke djur ägare/vänner begriper inte det. Det bara är så!

2 kommentarer:

  1. Samlar på mig alla tips jag kan få tag i! Har fått veta att det kommer bli en renrasig shih tzu och ingen korsning nu. Vad jag längtar till hösten!!
    Du får vila i morgon istället. Då blir det jag som röjer istället. Storebror ska på barnkalas och lillebror spela fotboll så jag ska passa på när jag är ensam hemma.

    SvaraRadera
  2. Ser att det är fler än jag som inte alltid lyckas ta det lugnt ;-) Så glad för att du får energi av Elsa :-) Tiger ger samma till mig. Kramar i massor/Jenni

    SvaraRadera