onsdag 20 juni 2012

Snart midsommar!

I helgen hade jag tänkt be min man att vi skulle fixa i uterummet, men jag orkade inte... Så i måndags bad jag dottern att hjälpa mig lite, och så tog vi lite i går och lite idag. Så nu är det färdigt där ute.
I måndags kväll var jag på symöte, igår var mannen hos pappa och ikväll är han på Östers hemmamatch, imorgon kväll ska han klippa gräset, ja sen är det midsommar
Vi har alltid midsommarfesten här hos oss, i år blir vi 11 vuxna och 5 barn, så det måste in lite mera möbler och lite ommöblering i uterummet.
Jag deligerar ut maten så vi har knytkalas, himla smidigt. Sen släpper jag loss huset, vi hjälps åt med allt, och gästerna plockar även i mina köksskåp. Jag orkar inte, bra med sådana gäster.
Fast det har varit jobbigt idag. Värken, behöver jag säga mer?? Nacken håller på att gå av, och värken går upp i huvudet, så jag kan inte tänka klart idag.
Skönt var att inatt var dottern ute med Elsa, det är hon kommande natt också, Elsa väcke mig strax efter 5 idag, efter första frukosten sov vi vidare till 8-tiden. Och efter att ha varit vakna en stund till så somnade vi om tills dottern ringde och väcke oss vid kl. 10.
När dottern lagade lunch så sov jag, det var skönt!
Vi har haft strålande solsken idag, så Elsa har varit ute nästan hela dagen, fast vi har fått ta in henne när hon skulle sova. Kanske att hon sovit förmycket idag, det återstår att se.
 Elsa har knyckt dotterns sko, hon ville det!
En vilopaus i solskenet!
Haha, kul min Elsa är.... hon var trött och la sig på goseapan, då flyttade jag henne och apan till hennes korg, men nu ligger apan åter på dörrmattan och Elsa under skohyllan. =0)

Jag har inte orkat stryka tvätten här hemma, annars så tycker jag att det är rogivande, jag rensar hjärnan då jag står i tvättstugan. Men igår tyckte dottern att högen blivit förstor, så hon ställde sig och strök. Å vad det luktade gott! Det känner jag inte när jag själv står och stryker, men det kändes på hela nedervåningen .

1 kommentar:

  1. Bra gäster som hjälper till och inte bara sätter sig på ändan! Skulle plockat en stor bukett blommor idag men det blev inget med det. När alla andra "måsten" var färdiga orkade jag inte. Blev en vilostund på sängen istället.
    Tror jag ska köpa en hundbok inför hundköpet i höst. Kan du tipsa om någon bra bok för en nybörjare som jag?

    SvaraRadera