tisdag 5 juni 2012

Lugnet före stormen!

Lotta ligger och njuter på sin kudde ovanför min, tog detta kort igår innan hon fattade att jag skulle hämta valpen Elsa

Det är inte lätt att ta kort på en busig liten valp.
Jag har nästan lyckats få ut henne itid, förutom i dag på fm, vi vaknade båda två, hon gnydde till hoppade ur korgen och satte sig på golvet, men jag var snabbt framme och fick ut henne. Det blev bara en pytteliten pöl.
Natten har varit lugn ända fram till klockan 03.00 då började hon att gnälla och gny.Vi var då ute i det underbara vädret. vindstilla, inget regn, naturens härliga dofter och fåglarnas underbara sång!

Efter flera nätters dåliga sömn, hade jag behövt vila idag, men jag känner mig stressad och nervös.
Den yngre är hos frissan på håruppsättning, inför kvällens bal.
Den äldre kommer hem och vill hälsa på Elsa, äta lunch innan hon tar sin pappa med sig på läkarbesöket, så länge inte läkaren säger annat så är hon fortfarande fri sin cancer. Ja så är det!!
Jag kan inte lämna Elsa, och så ska smärtläkaren ifrån Jönköping ringa mig, så jag kan inte följa med DÄ idag.

1 kommentar:

  1. Hur går det med den nya lilla vovven? Hon är helt ljuvligt söt!

    SvaraRadera