I 36 år har Stefan och jag haft midsommarfesten hos oss. Bettan, Jocke och Jan har varit med under alla dessa år. Sen har det ibland tillkommit några andra par, och av olika anledningar så har de försvunnit. De sista åren har Christina och Thomas också varit här. Det är lagom med 7 personer.
Då barnen var små så började vi alltid kl 10.00 med att göra midsommarstången, sen blev det lunch, sill och potatis, och köttbullar till barnen. På kvällen så blev det tjärlknöl. Mellan lunch och middag så blev det fika och dans runt stången.
Nu så har vi inga barn med, och ingen midsommarstång. Så nu träffas vi inte förrän kl 17.00. Till förrätt hade vi räkstrut, sen blev det sill och potatis, tjärlknöl och potatissallad, till kaffet blev det jordgubbar och glass. Vi hade en mycket trevlig kväll.
I år hade Therese och Christian fest hos sig, 8 vuxna och 9 barn. De gjorde midsommarstång, men de har inget hål i gräsmattan för stången, men vi har kvar vårat hål, på vintern har vi fågelbordet i detta hål. Therese och Christian tyckte att det passade att sätta stången hos oss. På så vis så kunde Stefan och jag njuta till midsommardansen.
Midsommardagen var en tröttsam dag. Det var ju så varmt och kvavt. Det hände inte mycket.
Ture fyllde 3 år den 12 juni, och Helmer fyller 5 år den 30 juni, så i söndags hade de gemensamt kalas. Det var varmt även i år då de hade kalas, så förra årets vattenkrig gick i repris. Fast i år hade gästerna planerat för vattenkrig.
Kan undra vem som hade roligast, barnen eller Therese och Sofie. Tom Fredriks mamma sprang runt med en vattenpistol.