torsdag 7 juni 2012

Ännu en ihopakörd dag!

Jag la mig tidigt igår kväll, mannen tog hand om Elsa. Vet inte när han lämnade in henne till mig. Jag sov skapligt tills Elsa väckte mig vid kl 3.00 efter att vi varit ute var hon inte alls nöjd med tillvaron, hon skakade galler och gnällde. Inatt var jag hårdare mot henne.Var ute med henne en gång till, sen sov vi till kl. 6.30, hörde inte alls av mannen på morgonen. Efter frukosten sov vi en stund till.
Men som i måndags så hade jag även idag bokat en tid hos sjukgymnasten alldeles förtidigt, skulle vara i Växjö kl. 10.00. TokLisa... Var så trött så jag funderade på att ringa återbud, men det skulle jag aldrig få för mig av trötthet.
Dottern fick gå ner och lägga sig i gästrummet hos Elsa när jag körde.
Jädra vad det gör ont när sjukgymnasten sätter nålarna i öronen, men dom gör ju nytta, så jag härdar ut.
Dottern jobbar i eftermiddag-kväll, så när jag skulle till Tingsryd fick Elsa åka med. Hon var hos mamma medans jag var på vårdcentralen.
Jag har så ont i fingerlederna, och på ena långfingret ser det ut som vätskeansamling. Läkaren pratade om att det "kan" vara atros, eller "kan" vara reumatiskt. Han ville inte måla fan på väggen, eller skrämma mig. Så han börjar med att skicka mig till röntgen. Lika bra att röntga båda händerna när jag ändå ska dit. Han undrade hur länge långfingret varit så, och det har det varit i minst ett par månader. När jag svarade honom så sa han att han inte blev förvånad, tänk vad läkare vet om oss patienter.
Innan jag gick därifrån undrade läkaren hur jag har det med den övriga värken, och hur jag har det med försäkringskassan. Jag berättade om trippen till Jönköping och bedövningen och den kommande bedövningen. Han tyckte att det var bra! Han är bra, han! -Skönt om du kan bli av med lite av all din värk, sa han.
Jag är så glad att jag har mina två underbara sjukgymnaster och mina tre underbara läkare! Skulle bara ha en lika underbar handläggare på försäkringskassan, och på arbetsförmedlingen. Han på AF vet jag inte vad jag tycker om längre. För jag är ibehov av att ha ärliga personer som jag kan lita på.
Ikväll får jag nog trilla i snarkelådan ännu tidigare. För i morgon ska jag göra ingenting. Får kanske vila lite emellanåt så jag inte förtar mig.

6 kommentarer:

  1. Låter som du behöver en vilodag efter allt det där.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fullt upp med andra ord! Skönt att du har vettiga läkare omkring dig. Jag ska till LVC nästa vecka och är redan nervös.
    I höst ska jag köpa hund! Har bokat en hanne och nu pirrar det i magen. Jag får väl ta hjälp av dig med lite tips och råd ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, förmycket fullt upp. Tog mig en härlig vilodag igår, så även idag också.
      Dottern med sambo och Signe kommer hem på lunch. Signe vill busa med Elsa.
      Vad är det för en hundras du har tingat?
      Dom är för goa våra djur!
      Vad är LVC för något? Är det pga din värk?

      Radera
  3. Hejsan, längeeeseeeedan. Vad underbart att du har bra läkare (blir avundsjuk). Vad gäller fk har vi det liknande låter det som. Här händer oxå mkt, fast mest tråkigt fk med sin psyk terror och ryggis utr som inte kan ha egna kommentarer, ja ja mkt tråkigt så jag har rymt till stugan och där har jag inte möjlighet till data så jag kan inte följa dig varje dag men jag tänker på dig och hoppas att det blir bra till slut. Behövde besöka läkare när jag var i stugan O fick sådant förtroende så jag fundera på att gå dit o fråga om jag kan få second opinion och ev remiss, funderar ännu.Så nu vill jag bara passa på att önska en härlig midssommar och en alldeles underbar sommar
    kram "Pigan"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej "Pigan"!
      Har saknat dig, och tänkt mycket på dig.
      Undrat hur du har det.
      Fick du inget bra utlåtande ifrån ryggis???
      Mitt var bra, förutom att läkaren har skrivit att jag "saknar rehabiliteringspotential, är inte motiverad" Claes menar att eftersom jag inte har någon arbetsförmåga alls, så kan man kalla det så. Fast fk läser inte det andra i mina utredningar, dom har hängt upp sig på den meningen. Men inte F-N ska fk få hoppa på oss.
      Trist att du behövde uppsöka läkare, men bra att du träffade en bra läkare. Vi får kämpa på!! Jag önskar dig också en härlig sommar!
      Hoppas att vi får fint väder på midsommar.
      Skönt att höra av dig! Många kramar Lisa

      Radera