måndag 18 juni 2012

Jag är för ung!!

För ca 2 månader sen, åkte jag till akuten med mina bröstsmärtor. Jag fick då omeprazol i en månad. Nu har jag varit utan dom i ca 1 månad, och mina besvär har börjat komma tillbaka.
Så idag fick jag en tid på Vårdcentralen, en trevlig läkare!
Han undersökte mig och tog ett EKG. Det hela tyder på att det är refluxen som härjar med mig.
Han pratade om att man ibland blir skickad på en gastroundersökning om reflux misstänks, men jag är för ung för det!!!! Man ska vara över 45 år för att bli skickad på gastroundersökning med mina besvär av dagen. Och jag är ju bara 43 år! Tack! , vilken trevlig läkare!!!!! hihi.
Han undrade om jag gjort en gastroundersökning någon gång, och det har jag ju gjort ett flertal gånger, då jag har morbus crohns sjukdom även i matstrupen och tolvfingertarmen, inte bara i tjocktarmen och ändtarmen. Läkaren skulle ta kontakt med min gastroläkare, så att han får avgöra om jag ska göra en ny undersökning nu.
Elsa var hos Signe och busade undertiden som jag var på vårdcentralen.
Därefter så bjöd min dotter mig på lunch! Tack för maten, Kära du!

2 kommentarer:

  1. Härligt att vara för ung för något Lisa :-))))) Hoppas du har en bra dag. Kram från Jenni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dagen har varit skaplig. Solen har ju iallafall lyst på oss!
      Hoppas att dagen varit okej för dig också!

      Kramar =0)

      Radera