söndag 30 september 2012

Höst på ingång!

Efter att ha haft huvudvärk, och känt mig allmänt sjaskig hela veckan så tog jag det lugnt även i fredags. Dukat hade jag ju redan gjort. Det var bara att förbereda lite mat, men raclett är väldigt enkelt att tillaga.
Vi skulle ju fira! I fredags var det ju ett år sedan dottern fick sin sista cellgift.
Alla fyra ungdomarna kom hem. Den yngre med sambo sov över.
Vi hade en trevlig kväll tillsammans, och kvällen blev lite försen för mig, så jag befarade det värsta med min kropp kommande dag, med tanke på hur veckan varit.
Men hör och häpna, jag vaknade utan någon huvudvärk alls. En hel dag utan någon huvudvärk.
Jag som i princip alltid har huvudvärk. Värken i övriga kroppen var som den brukar vara, varken bättre eller sämre.

I går var det Linneryds marknad, så jag och mannen tog med oss Elsa och körde dit.
Mannen köper alltid en ål, och en sillamacka. Jag köpte ingenting. Bara lite mysigt att strosa omkring där ute.

Det var verkligen höstrusk i går eftermiddag, jag tände ljus, eldade upp i öppna spisen och bäddade ner mig i soffan. Så kunde mannens och min lördags-mys-kväll börja.
Fast det var inget bra på TV`n så vi satte på den första Linneryds filmen, som spelades in på 1950-talen. Kul att se tycker vi.

I dag är det som vanligt, den vanliga huvudvärken som jag har 24-7.
Men jag tycker inte om att jag hela tiden har ont i magen, och får knip varje gång jag äter, så sväller magen så jag ser höggravid ut. Inte alls kul.

I går blev jag arg på Elsa. Hon började gnaga på köksbordet. Jag hade fikagäster, en kille busade med henne, och han slutade när vi skulle fika. Det var bus-trots! Inte kan han väl sluta busa sådär och börja fika, så då tyckte väl hon att hon skulle trotsa-busa.
Hon har ju inga leksaker, gosedjur eller tuggben, nej inte alls. Har ju massor av allt!

Ha en fortsatt trevlig söndag, kära vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar