fredag 7 september 2012

Nervrotsblockaden!

I dag hade jag tid på Ryhovs sjukhus i Jönköping, igen.
Skulle göra den riktiga nervrots blockaden idag.
Det är artrosen i ländryggen som bedövats.
Den första bedövning gjorde rejält ont, men sen var det inte så farligt. Värst var det med min nacke. Jag låg inte alls skönt med huvudet så efteråt var / är jag alldeles groggy. Yrsel, huvudvärk och synrubbningar.
Läkaren körde in en lång nål kopplad i en kabel i nerven på mig, därefter kopplade dom på värme så nerverna som går ner i kotleden brändes av. Jag fick kroka med min man när vi gick därifrån för jag var groggy, och så känns högra skinkan, och ner i högra benet lite lustigt.
Efter läkarbesöket åkte vi till min bror och åt lunch.
Han tyckte nog att jag var tråkig idag, för vi brukar alltid hjälpas åt med maten, men idag låg jag pall på soffan. Hade svårt att sitta när vi åt.
Bedövningen håller på att släppa, så då kommer värken från bränningen.
På hemresan fällde jag passagerar sätet så jag kunde ligga ner. Skönt för yrslen och värken.

Nåväl, det är mycket gnäll också!
När nacken ordnat till sig, och värken efter bränningen släppt så ska det bli bättre! ... åtminstone högra sidan av ländryggen. Nu väntar jag på att vi ska ha utvärdering, och därefter få en tid att göra samma procedur med vänstra sidan.

1 kommentar:

  1. Oj, det låter dramatiskt! Men hjälper det så är det ju underbart!

    SvaraRadera