måndag 10 september 2012

Porslinsmålning!

Efter fredagens utflykt till Ryhovs sjukhus har min värk i högra sidan av ländryggen gett med sig. Har inte riktigt så ont i vänstra sidan heller, skönt de.
Fast i lördags skulle jag köra till affären, men det gick inte. Jag kunde inte sitta vanligt i sätet, så det var bara för mannen att kliva av gräsklipparen och köra följa med mig och handla. Det gjorde fruktansvärt ont där läkaren stuckit mig. Har inte kunna suttit normalt i fåtöljen eller i soffan heller på hela helgen. Det kändes även idag, men jag kunde köra bilen iallafall.
Däremot så är nacken i katastrof, gör ont när jag vrider på mitt huvud, värre än vanligt. Axlar, bröstrygg och vänstra armen har också mått bättre.

Vi har haft en lugn helg, mannen och jag. Jag har småpockat lite och vilat mycket.
I går kväll var vi bjudna på inflyttningsfest hos dottern DY och Pysen. Vi var 14 personer i deras lilla lägenhet. Det var gott och trevligt! Tack för oss.

Jag har länge tänkt att jag vill göra något. Det är lite frustrerande ibland att gå hemma 24-7. Idag har jag börjat på en porslin målnings kurs. Jag har målat lite figurer här hemma, och bränt själv i ugnen. Men nu är det riktig porslins målning, med bränning i en special ugn. KUL!
Jag klarade av det också, men blev dålig när jag kom hem.
Flera kvällar i rad har jag haft fruktansvärt ont i magen. I går kväll ökade midje omfånget med 15 cm, ikväll har det nog bara ökat ca 8 cm.
Fast jag får plocka glimtarna. Mys med mannen i lördags, fest hos dottern i går, och sen kursen idag.

Startade dagen med en underbart härlig sovmorgon, och gjorde ingenting på förmiddagen, och nu ikväll har jag fortsatt att göra ingenting. Det är så härligt att ha det gjort!!! hihih

1 kommentar:

  1. Jag försåt att det kan vara drygt att gå hemma hela dagarna, speciellt med värk och när man inte orkar göra någonting. Roligt att du börjat med en kurs.
    Kram!

    SvaraRadera