söndag 23 september 2012

Äppelkaka, så gott!


 I fredags var jag och besökte en gammal jobbarkompis till mig. Hon är superduktig på ljusstöpning. Jag fick det vänstra ljuset nu, och det högra hjärtformade ljuset fick jag i somras. Hon stöper Kungaljuskronor också, när jag kom hem ångrade jag mig att jag inte köpte ett, Men har nu beställt ett.
 Min man hade smakat på ett äppel ifrån detta trädet, de är nästan mogna nu. Så många äppel har vi aldrig har på detta träd förut. Vi kallar det för Frans träd, Frans har som barn cyklat på trädet två gånger, det är därför som det lutar. Annars så är det väldigt dåligt med frukt hos oss i år.  Snart dax att plocka in äpplen i matkällaren. Blev så sugen på äppelkaka med vaniljsås, så det ska vi smaska på när mannen klippt gräset färdigt. Min syster och svåger var här och fikade på förmiddagen, innan de körde till Tingsryd. På deras hemväg körde de runt vårat igen, men hann då inte med en fika till, så de blev utan äpplakaka.
 Daliorna blommar fint, där dom står framför stenladan.
Tujorna  växer fint, dom döljer locken till septitanken bra.

2 kommentarer:

  1. Wao..vilka ljus. Det är mycket mask i våra äpplen i år.
    Jag ha också gömt mina lock till septitanken i en rabatt, de är så fula.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta tills du får se Kungaljuskronorna! Dom är helt underbara!

      Radera