onsdag 19 september 2012

Tortyr!

I dag har min tortyr fortsatt.
Skulle vara på arbetsförmedlingen mellan kl 13.00-16.00.
Så jag sydde ett örngott till min vetekudde.
Därefter fick jag jobba med personbokföring. Sitta och läsa i en pärm om  familjer/personer som utvandrade till Amerika, och registrera dessa i ett dataprogram.
När dagen var slut så hade jag en jobbig bilresa hem. Fy, denna värk i hela kroppen, och inte nog med det utan huvudvärken gick även ner i ögonen, och tog lite av synen för mig.
Vi hade en utvärdering av gårdagen, och i morgon ska vi ha en utvärdering av denna dag.
Inte nog av att jag mår dåligt av alla mina sjukdomsdiagnoser, jag ska må dåligt av dessa myndighetsinrättningar som har makten över mitt liv, känns det som.
Får se om det blir fortsatt tortyr i morgon.

Nä nu tyar jag inte mera! Nattinatti

3 kommentarer:

  1. Kära Lisa, det gör ont i mig bara av att läsa. Inte klokt att de ska knäcka någon totalt för att få ihop sina utrednigar. Hoppas du återhämtat dig lite! <3

    SvaraRadera
  2. Men lilla gumman vad gör dom med dig??? jag hade absolut inte klarat av att sitta vid en symaskin fast jag sydde mycket förr. det sätter ju sig i hela kroppen. Kan tycka att både arbetsförmedlingen och försäkringskassan kunde ha bättre saker för sig an att terrorisera dig. Kram och kämpa på. Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mina älskade vänner!
      Era ord värmer så gott!
      Kram till er

      Radera