söndag 2 september 2012

Kalasdax!

Veckorna rullar på snabbt. Denna veckan har jag tagit det lugnt. Ovanligt lugnt, med tanke på att vi hade kalas i går kväll.

Jag hade bjudit 18 personer, 3 syskonbarn uteblev + pysen som jobbade. Så vi var 14 personer. Jag hade hjortstek och en ryggbiff liggandes i frysen. Gjorde rostbiff av ryggbiffen och hjorten stekte jag bara, sen fick mannen skära upp stekarna i tunna skivor. Till detta gjorde vi färsk sommarpotatissallad. Mycket smidigt och enkelt. till kaffet serverades machmelloslåda och glass.
Jag har ju insett att jag inte orkar med en massa ståhej, och detta var i all enkelhet, mycket trevligt och om jag får skryta lite så var maten mycket god, tyckte jag.
Idag är jag trött och sliten, skönt är att värken inte är värre än vanligt. Det är bara magen som har revolution, som vanligt.

Imorgon har jag och mannen varit förlovade i 24 år. Först jobbar han och därefter ska han till Östers premiär match på Myresjöhus arena, så vi kan inte fira det utan får göra det ikväll stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar