måndag 1 oktober 2012

Härligt med energi!

I går hade jag lite energi över.
Jag småplockade med grejer som sällan blir gjorda.
Mina fuccior, pelagonier och psysalies som jag har i uterummet bar jag ut i matkällaren.
På kvällen efter maten började jag vattna orkideerna, diska faten och damma fönsterhyllorna. Men jag hann inte bli färdig. Det tar en stund.
Jag var mycket nöjd med dagens arbete, det var länge sedan som jag orkade göra så mycket.
Men i dag var det annat. Jag var så trött och orkeslös på morgonen.
Hade tom funderingar på att ringa återbud till min sjukgymnast. Och det vill inte säga lite, när jag har sådana planer.
När jag var färdig med mitt morgonbestyr, fortsatte jag mot min vilja med mina orkideer, innan det var dax att köra till Växjö.
På vägen in till Växjö, satt jag och beundrade vår underbara natur. Vilka fina höstfärger!
Trots smådugg, så blev jag glad. Vilken tur att jag inte hade ringt återbud.
Det var en snabbvisit i stan i dag. In och få min öron akupunktur, och hem igen.
Det är ju porslinsmålning på måndags eftermiddagarna. Och det vill jag inte missa.
Och nu i kväll har jag tvingat mig att vattna färdigt, diska resten av faten, och damma de sista hyllorna.
Att det kan skilja så på två dagar, med energin och orken. Jag har precis samma värk idag som igår.  Men så otroligt orkeslös, och trött!

Hoppas på en bättre morgondag. Fast då kan jag ta mig en riktig myssoffdag, som jag var sugen på idag.

1 kommentar:

  1. Så duktig du varit. Visst är det fint ute nu, lönnarna bjuder på sina allra finaste färger.
    Kram!

    SvaraRadera