söndag 21 oktober 2012

STREJK eller ...

Igår var jag igång med mycket.
Och på kvällen fick vi trevligt besök av några grannar till oss, de kom efter maten så vi tog ostkex och vin. Roligt att träffas. Vi är många som bara sitter hemma i våran ensamhet.
I dag har jag haft ont i kroppen, ja jag vet, jag får skylla mig själv. Detta visste jag ju redan i går att det skulle bli så idag.
Det lustiga är att jag har haft energi i dag.
Mannen och Elsa var ute i trädgården, så då passade jag på att dammsuga och tvätta golven på övervåningen. Efter lunchen plockade jag och mannen ner alla äpplen ifrån träden, så nu ligger de i matkällaren.
Men jag hade så ont så jag visst inte om jag bara skulle skrika, men jag bet ihop....
Igår tog jag fram köttfärs till köttbullar. Och i eftermiddag då jag skulle göra mina köttbullar så fick jag kramp i magen, j........a skit. så trött jag blir.
Jag lyckades rulla köttbullarna, och stoppa dom i grytan, skönt de, ja jag kokar mina köttbullar, steker de när vi ska äta dem. Eftersom jag inte äter griskött, så gör jag köttbullar på nöt, älg, och vildsvins -färs, då blir det saftigare att koka än att steka.
När jag höll på med detta fick jag kramp i magen, och en hemsk frossa. Om jag ändå hade ätit något olämpligt, men det hade jag inte. Det var 2 timmar efter lunch, krampen varade i 3 timmar. Vad jag är less på detta.
Kan undra om min kropp satte igång en strejk, eftersom jag var aktiv i går, och även idag. Så mycket som jag har gjort nu på två dagar har jag inte gjort på flera år.
Men rätt om jag har fruktansvärt ont i kroppen, och har energi, så måste jag ta tillvara på min energi. Och göra det som känns rätt, trotts all hemsk värk.
Tänk om jag kunde straffa min kropp, som den straffar mig...
Tänkte att jag skulle haft lite hundvård ikväll. Köra lite med trimmen på tassar och nedre delen av benen, klippa lite runt ögonen och i rumpan. Men som sanningen ska fram så tyar jag inte. fast det är ju ingen panik, min lilla Elsa är inte mycket vanvårdad. Hon är nog ganska så välvårdad , och bara lite bortskämd.
 Å min Gullehund !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar