måndag 9 september 2013

Teletid med smärtläkaren!

Idag kl 11,00 skulle smärtläkaren ringa.
Jag väntade, och väntade. 11,50 ringer han.
Lyrica som han plockade bort förra veckan satte han in idag igen. Vi måste väga för och nackdelar, fördelarna överväger. Värken i vänstra armen har blivit mycket värre, kroppsryckningarna är mer hanterbara. Och så ska jag öka upp en annan medicin, som jag själv har minskat på.
Jag avskyr dessa piller.
Vi diskuterade lite om värken, och så kom vi in på denna djävulska trötthet. Jag undrade om den kommer av sjukdomarna, medicinerna eller har jag en trötthetsdiagnos. Men det är svårt att säga vilket, fick jag till svar. Vissa mediciner varken kan, eller får jag sluta med. Mina sjukdomar kommer jag heller aldrig att slippa. Jag har haft värken för länge, bara i 13 år. Så därför kan jag inte få svar på den frågan.
Nu ska han ringa på torsdag igen.
Trots mitt tragiska liv, så är jag lyckligt lottad.
Jag har mina ÄLSKADE DJUR, Elsa & Lotta, en underbar familj.
Inte nog med det- Jag har två underbara sjukgymnaster, och tre underbara läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar