söndag 22 september 2013

Omväxling på höstvädret!

I går hade vi underbart, härligt höstväder. Jag tvättade tre maskiner tvätt, två av dom fick jag torra ute, och den tredje var halvtorr då jag tog in den, och hängde i tvättstugan.
Det är så skönt att bädda om med de nytvättade lakanen, det doftar så härligt.

Idag har vi haft höst-trist-väder. Rå kallt inne, så jag har eldat i vedspisen, för att få bort de råa, så har vi även haft fullt med ljus tända.  Det har blåst höst, och i eftermiddag började det att regna.

Dottern den yngre har varit hemma hos oss. Hon fick välja lunch, det blev tacolåda. Det tycker vi är gott, men inte dotterns sambo, får passa på då han inte är med.

Jag har gått upp lite för mycket i år. Jag har ju inte kunna gått som jag brukar, och så har vi ätit och druckit gott. Så nu när jag orkar så går jag Aspelundsvägen fram och tillbaka, 3 km. Elsa får springa lös, ja jissus vad hon njuter. Går denna rundan två gånger/dag. Ska försöka att gå ner lite.
Vill ju inte bli överviktig!
Men det är jobbigt. På eget bevåg så har jag minskat på morfinet, och det känns...lite överallt, och så har jag så ont i mina armar. Men det är bara att göra det bästa av situationen.
Jag vill testa om jag kan sluta med morfinet, och se hur jag mår då. Är sååå trött på att sitta här hemma helt isolerad och beroende av andra.

4 kommentarer:

  1. Idag har det varit riktigt höstrusk. Vi får hoppas på soligt väder i veckan igen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du kan sluta med morfinet. Och hoppas att du slipper värken.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst vore det underbart att slippa både värk och pillren.
      Kram i solskenet!

      Radera