fredag 13 september 2013

Det blev ingen vilodag...

Idag skulle jag göra ingenting!   Men det blev inte som jag tänkt.
Mamma och hennes man E ville komma med assistenten och göra äppelmos. Vi har så mycket med äppel i år.
            Dottern den äldre, ville också vara med och koka äppelmos.
     Mamma sitter och delar äpplen, och får hjälp av Elsa, äpplen kokar vi sen mjuka mjuka.
                                Mammas man E plockar ihop assistenten.
                           Dottern övervakar arbetarna!! Det gör även hennes hund Signe.
Dottern tar de kokta äpplena och lägger upp på assistenten, och E pressar ner dom igenom kvarn-passeraren, himla smidigt, särskilt när man är några som hjälps åt.
Själv så gjorde jag inte så mycket, för jag tyade inte. Passade äppelkokningen och så diskade jag lite.
Min vilodag får jag ta en annan dag!

2 kommentarer:

  1. Som sagt: Vila får du göra en annan dag. Äppelmos är ju gott att finna i kylen :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en att göra ingenting dag i går.
      Ska nog ta det lugnt idag också.
      Kram

      Radera