måndag 30 september 2013

Ölands skördefest!

I fredags åkte Elsa med min man in till Växjö, hon skulle till min systerdotter.
Min syster och svåger kom till mig på lunch, mannen kom också hem då.Efter att vi intagit lunch så åkte vi till Öland med husvagnen. Hade bokat plats på kappelludden.
På lördagen träffade vi mannens chef, hans fru och son. De följde med oss till "Pappa Blå" där vi intog en mycket god middag.
På fredags kvällen strosade vi runt inne i Borgholm, och på lördagen körde vi runt på södra öland, vi var bla i Eriksöre. Besökte en antikaffär, där jag köpta två glas kakfat.

Facebook har en polargrupp där söstera mi är med, så vi kollade lite efter detta klistermärke.
Det var lite molnigt på lördagen.
Så vakert, vi var på konstutställning i Ekerum.
Söndag morgon, vi var nere vid havet innan vi styrde bilen hemåt.
Vi stannade på IKEA i Kalmar på hemvägen. Jag hade en liten handlarlista.
Då vi var hemkomna plockade jag och maken ner 5 lådor med äppel, och satte i matkällaren. Men det är massor med äppel kvar att plocka.
Men vi hann inte mer, för vi skulle in till Växjö och hämta Elsa, åå så glad hon blev då matte kom.

Kortfattat så kan jag säga att vi har haft en kanon trevlig helg.
Och det känner jag också. Fast jag tror att äppelplockningen den största boven i dramat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar