söndag 15 september 2013

Tänk på de dö!

Denna helgen har varit lugn. Och det behövde jag, efter allt kalasande. Men värken i mina armar är bedrövlig. Det värker bara jag rör på armarna, och tala inte om då jag ska lyfta dom. Så nu är inte ländryggen värst. Men jag har faktiskt lyckats minskat lite på mitt morfin, nöjd med det är jag!!

I dag kom dottern den yngre med sambo hem till oss på söndagsmiddag. Det är alltid lika kul då ungdomarna vill komma hem till mammi och pappi.
Och i eftermiddag kom även söstera mi och svågern hit på en fika, äpplakaka med vaniljsås.

Vet inte om ni har märkt att jag är smålänning ut i fingertopparna. Men jag tycker att vi måste ta vara på en del småländska uttryck.Typ som äpplakaka, eller som min barndomsgranne sa äpplapannkaka. Och så äter jag kov me brö.
Min svåger är uppvuxen mitt inne i Växjö, men han har väldigt mycket smålänka uttryck. Min syster skäms lite ibland för hans uttryck, men jag tycker att de ska bevaras.

Söndagskväll, och jag är jättetrött, så nu är det Puss & Kram, God Natt!!

1 kommentar: