fredag 6 september 2013

Ett äpple år i år!

I tisdags då jag var i Växjö köpte jag dessa ecco-skor, kan behövas nu i höst, och vinter.
Vi har så mycket med äpplen på våra träd i år. På detta lilla träd har tom en gren gått av pga för mycket med äppel. Ändå har mannen plockat kart varje vecka.
Fillippa har också mycket på sig. Här hänger grenarna ner i marken. än har inga grenar gått av här.
Och här är grenarna på väg ner i marken, eller att brytas
Idag hade jag tid hos min sjukgymnast i Växjö, så jag åkte med service-resor både till Växjö och hem, tur att den servicen finns. Jag fick som vanligt akupunktur 5 i högra örat, 8 i ländryggen, ett i högra benet och 3 i högra foten. Jag,  Lisa, en nåldyna.!!!
Jag tycker att det finns mycket nu som är jobbigt. Både med allt, mycket och det mesta! Vilken tur att jag ha mina ljusglimtar.
Mitt kalas i morgon ser jag fram emot. Mat i all enkelhet, inget märkvärdigt eller jobbigt. Utan kul att träffas och umgås.
 Elsa, Elsis-Pälsis är mitt allt. Jag respekterar att alla inte gillar hundar, MEN att prata skit om Elsa, är detsamma som att prata skit om mina barn! Ja så är det faktiskt! Mina tjejer betyder mycket, min man betyder mycket, Elsa och Lotta betyder precis lika mycket för mig.
Det är bara så, och kommer alltid att vara så, så de så!!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Gott att äta, går dom att spara till vintern också? Vi plockar ner och har i matkällaren.

      Radera
  2. Wow...så mycket äpplen. Det blir till att ställa dig vid spisen då? :)
    Jag är ingen hundmänniska men skulle ALDRIG snacka skit om en hund. Trots allt så är dom ju såååå söta.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort lite mos, tyvärr så orkar jag inte så mycket. Vi äter mycket, ger bort mängder, och till sist så får rådjuren de som är kvar i dec-jan.
      Men i år är det nog rekord.
      Kram Lisa

      Radera
  3. Nej du... säg inget ont om någons hund! Där håller jag med dej till 100%. Elsa ser såååå trevlig ut, så det så!

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja hon är super go!

      Ha en trevlig dag!

      Radera