lördag 21 september 2013

Kvalitetstid !

Dottern och jag hade bestämt att jag skulle komma in till henne i torsdags. Men då skulle mannen på utbildning, företagsekonomi, så vi fick ställa in vår dag.
Gulliga tjejer jag har, så dottern ändrade på sina arbetstider, tog ledigt i går istället. Då passade det att jag åkte med mannen in till Växjö.
Jag var hos dottern 6,45, så jag bäddade ner mig i soffan, och sov, Elsa däremot ville busa, med dottern och hennes sambo. Pysen tröttnade på Elsa så han steg upp och stack till jobbet lite tidigare, Humm, kan inte förstå det!
Då dottern den äldre var färdig med sin tenta, så mötte hon upp med oss.
Vi var och handlade lite, jag slängde min vinterjacka i våras så jag köpte mig en ny, hittade även ett par byxor, och en väckarklocka till mig.
Vid lunch mötte vi upp mannen på Nadjas pizzeria, en kvalitets lunch, mamma-pappa-barn.
Vilken trevlig dag!

På kvällen hade vi kräftskiva nere i farmors lägenhet. Det var svägerskan, svågern, och deras dotter, vår dotter den äldre, med sambo, jag, mannen och farmor . Givetvis så var ju Elsa och Signe med.
Hon vill inte flytta ännu, men hon har det så fint därnere med nyinköpta möbler, att det är synd att den står tom.
Jag hade även en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar