onsdag 25 september 2013

25 september, en vacker dag!

Min älskade lilla Elsa är trött efter en lunchpromenad.
Det trillar ner massor med äpplen varje dag, så nu hänger inte grenarna på Fillippaträdet ner i marken längre.
  Det är så frustrerande att inte komma någonstans, alltid förlita sig på "någon". Att ha två bilar stående här hemma, och inte kunna/få köra iväg, vilket jag är van vid att göra.
Den 24 augusti skickade jag in ansökan på färdtjänst.  Den 26 augusti fick jag besked att det tar 6 veckor att handlägga mitt ärende.
Och idag fick jag brev ifrån serviceresor, att jag är beviljad färdtjänst i två år.
Vilken lycka för mig. Nu kan jag åka på nöjestripper.
I fredags var jag i Växjö. Jag och tjejerna åkte upp till Team Sportia, för jag var tvungen att köpa mig en ny vinterjacka, min gamla slängde jag i våras, då den fått tjänstgöra i flera år, innetyget hade gått sönder, och sen när dragkedjan gick sönder så åkte jacka i soptunnan.
Hittade en jacka som jag gillade, så den köpte jag. I går med SMP kom ett reklamblad ifrån Team Sportia, jackan jag köpt hade de sänkt från 1599:- till 1299:-. Blev lite besviken.
Men har fått tipset att lämna tillbaka min jacka, och köpa om den.

I natt har vi haft höstens första frostnatt. Och idag har vi haft en strålande fin höstdag. Elsa och jag har gått Aspelundsvägen 2 gånger. Gäller att passa på, jag ska ju försöka gå ner i vikt, det som jag har gått upp det sista halvåret, då värken varit bedrövlig så jag inte har kunna gå. För inte vill jag vara tjock och fet!

Hade telefontid med smärtläkaren idag igen, det är skönt att prata med honom, för han förstår min frustration(, det gör även läkaren på vårdcentralen).  Det blev ännu lite ändring på min medicinering. Fasen vad jag tycker illa om dessa små piller. Men jag vet ju om att allihopa är nödvändiga, det finns ingen möjlighet att sluta, rätt om jag mer än gärna vill.

Ha en fortsatt fin höstdag!  Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken lättnad för dig att du fick din färdtjänst!
    Snygg jacka!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en stor lättnad med färdtjänst. Jackan gillade jag också, och fick den godkänd av döttrarna.
      Kram Lisa

      Radera