onsdag 18 september 2013

Kvart i, eller kvart över?

Idag hade jag tid hos sjukgymnasten kl 10,30, Igår då jag ringde efter bil sa telefonisten att bilen kommer kvart över tio. Tja tänkte jag, det gör ju inget om jag kommer lite efter halv. Men idag då jag gick ut med Elsa, kvart i tio, så kom bilen. Jag har aldrig varit med om att de kommer 45 minuter innan jag har tid i Tingsryd. Det gjorde inte så mycket för jag ligger först på värme innan behandlingen, och har en ljudbok med mig, nu lyssnar jag på Thomas Bodström.

Det märks att hösten är på ingång. Inatt har temperaturen varit nere på + 0,7 grader.
Färgerna börjar bli så fina ute i naturen, så idag fick kameran följa med ut.
 Detta är "vår" bya väg. Där framme på högra sidan syns vårat rödmålade staket.
 Jag smög mig in på grannens tomt, tycker att röd flugsvamp är en mycket fin svamp.
 Jag hade tänkt att Elsa och jag skulle gå upp i skogen på en eftermiddags promenad.
   Men Elsa ville något annat, för hon ville gå rundan ner i samhället.
Det är fint i naturen på väg till samhället också.
                                      Även i samhället är det fina höstfärger.
Väg 122, från Linneryd, på väg mot Växjö. Nu är vi snart hemma igen, Elsa och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar