fredag 6 september 2013

Min födelsedag blev inte vad jag tänkt!

Redan i maj månad fick jag kallelsen till läkaren på smärtmottagningen med tiden den 3 september klockan 10.00. Det var väl inte en tid som jag ville ha, men ändå ville.


Och så hade dottern den yngre kollat upp så hon var ledig på min dag. Hon ville ha en mamma-dotter-dag. Så hon kom hem på morgonen, och hämtade mig och Elsa, för att ta oss in till Växjö. Elsa var hos henne då jag var på lasarettet.

Smärtläkaren gick igenom mina mediciner, och satte ut en,  undersökte mig lite, och kollade känseln. Besöket tog 1 ½ timme. 
Han ska ringa på måndag och kolla hur det gått utan lyrica. Jag ska försöka komma ihåg att fråga honom lite om min värk.
Sjukgymnasten ska behandla min högra axel-arm, han sa att musklerna i nacken är svullna så dom trycker på nerverna som går ner i armen.
Värken i ländryggen hade han för sig att det var behållen vara, och att jag nog skulle få fortsätta med mina morfintabletter. Jag påpekade att med de tabletterna så får jag inte köra bil, men fick då till svar att jag får ändå inte köra bil med min trötthet.
Jag är glad att jag har telefontid på måndag, så vi kan fortsätta en dialog.


Dottern och jag lunchade och handlade lite,bla skor, väska,. Därefter körde vi hem till Linneryd.

Dottern den äldre med pojkvän och Signe kom också hem på kvällen, vi sa även till farmor att hon skulle komma in och äta med oss. Vi åt oxfile med klyftpotatis och rödvinssås. Till kaffet hade jag gjort pannacotta. Det blir inte bra att göra på lactosfritt, men så fick jag tipsen om gelesocker. Tänkte att det måste funka lactosfritt, men nej, det blev inte bra.
Vilken tur iallafall att jag hade en trevlig kväll med mina kära, fast vi saknade pysen, som jobbade.

Jag har länge velat ha ett pandora-armband. Vann 500:- för lite sedan, så då köpte jag armbandet. Sen har jag önskat mig berlocker, eller presentkort på Höjers i Tingsryd. Istället för presentkort har Höjers guldtacket. Jag fick 2 stycken av maken och ungdomarna på 1000:-/st, och en på 500:- av mamma och hennes man.
 Igår ändrade vi åter om i vardagsrummet. Vred på matbordet. Satte in ett extra bort, och några stolar. Idag ska jag försöka att duka.
I morgon kväll kommer makens och min syster med familjer, och några kompisar till oss.
Tyvärr så kommer inte min bror och hans fru, men det brukar de inte göra så ofta. Det är ett par till som har förhinder. Vi blir allafall en liten skara på 18 personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar