tisdag 30 april 2013

Oj, jag har glömt....

I fredags kväll hade vi denna underbart fina himmel. Den varade inte många minuter, men jag hann plåta.
 Jag brukar gå en runda i naturen för att se vad våren gör med den. På en vecka har det hänt en del med mina rabarber.
 Vi brukar ha vitsippor under ett äppelträd, så fint så.
 Men tyvärr så glömmer mannen mina förmaningar och klipper ner dem, till min förtret. Men några finns kvar än så länge. Jag ska sätta ut pinnar då han startar upp klipparen.
 Idag har mannen varit hemma under förmiddagen, då det kom en "skrot nisse" och hämtade lite utav det ihopaplockade skroten, nej det var inte pappa som var här. hihihi... "Nissen" fick inte med sig allt, utan ska återkomma.
I onsdags förra veckan fick jag ett snabb besök, utav en ifrån Café Migori, hon hade med sig dessa fina tulpaner. Tack så mycket!

Idag är det valborgsmässoafton, Vi är bjudna till våra vänner. Det ska bli trevligt, får se hur länge jag orkar. Men jag har sovit hela eftermiddagen, så jag ska väl orka med en stund iallafall. 

Ta det lugnt i kväll, och håll i hatten!
Ni som tänker elda en brasa, tänk en extra gång...

1 kommentar:

  1. Haha...jag satte ut pinnar vid alla stenar i trädgården för ett par år sedan, för att vi inte skulle köra på dem med gräsklipparen. Vår hund tyckte det var jättekul, hon trodde det var en lek jag gjorde till henne så hon drog upp alla pinnar.
    Vi får se om vi vågar elda ikväll, blåser det så här mycket så blir det ingen brasa, då tänder vi grillen istället.
    Ha en trevlig valborg!

    SvaraRadera