onsdag 3 april 2013

En bra dag!

Idag på förmiddagen styrde jag och svärmor bilen mot Tingsryd.
Först skulle jag till vårdcentralen för att kolla mitt blodtryck, idag låg det på 120/80, sköterskan tyckte att det var okej. Men jag tyckte inte riktigt om undertrycket.
Det brukar ligga på 110-120/65-75. För fyra veckor sedan låg det på 140/90, det var därför som min gastroläkare ville kolla upp trycket.
Sen hade jag tid hos min sjukgymnast. Hon undrade hur det kändes, jodå, det känns! Och det förstod hon. Men det är skönt därefter. 
Jag berättade för henne vad sköterskan sa på röntgen igår. -Jag vet precis hur ont du har det, för min rygg ser likadan ut som din, fast jag har mitt lite högre upp.
Jag tycker inte om att prata om mina sjukdomar, eller lyssna på andras. Men det kändes riktigt skönt när hon bara säger så, utan något annat sjukdomsprat. För den som inte har mina problem vet inte hur jag har det, och kan definitivt inte sätta sig in i min situation.  Nu väntar jag bara på röntgen svaret.
När jag var färdig med mitt, körde jag ner till ICA och handlade varsin sallad till svärmor och mig, som vi sen åt hos henne innan vi styrde bilen hemåt.
Hos oss är det underbart vårväder, så Elsa och jag har tagit en härlig eftermiddagspromenad.

Jo från det ena till det andra... Igår då jag var på magnetröntgen och skulle köras i i tunnan, så höll sköterskan handen på mitt smalben. Det kändes helt okej, likadant gjorde hon då jag åkte ut. Jag var bara tvungen att berätta det för henne. Magnetröntegtunnan är ingen hitt! Men det var så avslappnande att bara känna hennes hand!
Ha en fortsatt trevlig vårdag!

1 kommentar:

  1. Tänk att en sån "liten sak" som att sköterskan höll dig i benet vid magnetröntgen var en trygghet. Låter skönt.
    Kram från Anne-Lie!

    SvaraRadera