onsdag 10 april 2013

Olidligt!

Nej nu håller detta inte längre.
Vad kommer värken ifrån?
I måndags var jag i Växjö, det kanske var dumt att köra in, men jag skulle ju till sjukgymnasten.
På kvällen var inte min man hemma, och jag hade så ont i mitt ben att jag inte visste vad jag skulle ta vägen, kunde inte gå så jag fick plocka fram kryckorna. Men det var inte lätt med dom heller.
Innan jag var i Jönköping i höstas på nervrotsblockarden hade jag något liknande denna värk, men nu är den 50 gånger värre.
Det var inget roligt varesig för mig eller min man då jag skulle förflytta mig ifrån soffan upp till sängen.
Mannen och jag var överens om jag jag var tvungen att uppsöka läkare  som igår. Dottern DY skulle komma hem, så chaufför hade jag.
På vårdcentralen träffade jag min vanliga läkare, han förstod min smärta och skrev ut morfin till mig.. Skulle börja med en tablett, och ev. öka till två. Så jag tog först en, men den hjälpte inte, tog en till. Men inte fasen försvann det någon värk inte. Kvällen var jävlig, så vid klockan 19,00 låg jag nerbäddad. 
Natten var som andra nätter, hemska. även denna morgon/natt steg jag upp vid 4-tiden.
I måndags kväll tryckte mannen in ett täcke under min bäddmadrass, det är min räddning till att kunna ligga i min säng nattetid.
Nej, efter att varit uppe nu in 1 ½ timme, ska jag nu lägga mig på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar