måndag 22 april 2013

Härlig känsla att vara saknad!

Vilket underbart vårväder vi haft i helgen. Igår strövade jag runt i trädgården men min kamera.
 Jag gick bakom huset och tog kort på pannrumsingången.
           Mina rabarber har också börjat växa så fint, tycker jag iallafall.
          Tujorna fyller sin funktion, att dölja locken till septiktanken.
 Nedkanten av trädgården, mellan uthuset och ladugården.
 Jag har inte så mycket fina växter, men jag har gott om snödroppar.
              Några påskliljor är också i blom
 Elsa tycker att det är hur mysigt som helst att vara ute, tyvärr så sticker hon gärna. När jag orkar så ska jag gå en lydnads kurs med henne har jag tänkt. Efter utebus är hon ganska så trött och gosesugen med apebebisen.
I lördags då mannen och jag var och handlade möte vi vår väns mamma. Hon undrade hur det var med mig, för hon hade visst misstänkt att jag inte var pigg, hade även frågat svärdotten om detta. De hade saknat mig på stickcafét. Jag sa som det var. Så idag ringer hon till mig för att höra hur jag har det, och så erbjuder hon sig att hämta mig. Jag blev glad, är mycket tacksam att hon ringde.
Tänk, det är inte alla som får PrivatTaxi. Det är inte heller alla som är så snälla och hjälpsamma!
Tack snälla Fru Nilsson, detta uppskattade jag mycket!
Efter stickcafé och lunchen kan jag nu inta soffan och sova middag!

2 kommentarer:

  1. Vi har en hundvisselpipa och Junior vet att när jag blåser i den blir det godis! Du kan kanske testa det? Blås i den och ge en godisbit och öka sen avståndet. Då blir det något positivt att komma och kanske hinner hon inte så långt innan hon vänder. (Ibland blir det bara klapp och gos när han kommer om det är tomt i fickan, men det är bra det också!)

    SvaraRadera
  2. Än dröjer det ett tag innan du kan göra rabarberpaj.
    Härliga människor det finns som ställer upp med privattaxi.
    Kram!

    SvaraRadera