söndag 21 april 2013

Härlig, varm vårdag!

I fredags var det inget vidare härligt väder.
Jag hade tid hos sjukgymnasten i Växjö. Ingen utav ungdomarna var lediga, och mannan kan inte ta fritt från jobbet för att köra mig.
Så jag ringde och beställde en bil ifrån serviceresor. Enkelt och smidigt.
Jag fick både öron akupunktur och vanlig akupunktur i ländryggen. Kan nog inte säga något om värken,men jag känner mig mjukare.
Sjukgymnasten hade pratat om akupunktur i triggerpunkterna, men jag tror att hon hade glömt de.
På kvällen var jag så trött att jag somnade innan vi ätit färdigt. När jag vaknade till så hade mannen dukat av och diskat, låg och halvlurade på soffan. Men jag ansåg att det var lika bra att jag knatade upp till snarkelådan, innan 19,30 låg jag nerbäddad.
I lördags sov jag på fm innan dottern den yngre kom hem. Sen blev det att umgås med henne. Efter en hund promenad la vi oss båda och sov. Så mysigt. Det fina vädret tog vi också vara på, satt ute och myste och fikade.
När det var dax att fixa kvällsmaten blev jag tvingad att sova, och det var välbehövligt. Hon fixade tacos till oss.
Så trevligt att ha henne hemma en heldag, fast jag tyckte att hon hade kunna stannat över.
Idag kom min svägerska och väckte mig 10,30. Jag tog mig en lite sovmorgon.Sen har jag suttit ute och njutit, försökt att klippa Elsa.
Jag och mannen invigde vår grillsäsong idag. Därefter sov jag middag i endast två timmar.
Mannen och hans svåger har fortsatt denna helgen med att rensa, riva och röja. Det finns hur mycket som helst att göra.
Nu kan vi ju bara önska och hoppas att vårat underbara väder fortsätter. Det kan vi alla behöva lite av.

Ha en fortsatt trevlig söndags kväll!
Själv så tänker jag antaga frieriet av John Blund:

1 kommentar:

  1. Grillpremiär har vi inte haft än. Jag föreslog att vi skulle grilla idag, men fick inget gensvar.

    SvaraRadera