fredag 26 april 2013

Kalasbjudning hos mamma och pappa!

Igår hade jag en lugn dag, småplockade lite här och där, emellan mina sovstunder.
På eftermiddagen kom döttrarna och pysen hem.
De var ute på en joggingrunda. 
Jag har fått för mig att mitt gamla skrivbord som stått i hallen skulle in på dotterns rum, och hennes skrivbord skulle ut på logen. Eftersom jag visste att mannen inte skulle gilla min plan så passade jag på då ungdomarna kunde bära möbler åt mig, och det blev så bra så.
Mannen, pojken och Signe kom hem ungefär samtidigt.
Himla kul när hela familjen är samlade. 
Dottern dy fyller 21 år idag, så det firade vi i går kväll, eftersom hon jobbar denna helgen.
Hon bjöd oss i familjen på kalas här hemma hos mig och mannen.
Det blev raclett.
Å vilken trevlig dag!

Idag på morgonen vaknade jag 4,45. tänkte att det var lika bra att stiga upp då, jag hade tid hos sjukgymnasten klockan 10,00, serviceresor skulle komma 9,00 och hämta mig. Måste ju hinna med att sova på soffan innan jag ska iväg.
Och idag har det varit riktigt kaos. Så jädra ont i magen, och dessa ...... toalettbesök. Det är något som inte är okej, men vad det är vet jag inte. Mitt skov i crohns skulle ju ha läkt ut nu. Började äta cortison 4 februari, och äter fortfarande. Tog prover i tisdags förra veckan, men har inte hört något om provsvaren, tycker att de borde ha meddelat detta. De brukar aldrig höra av sig om provsvaren är okej, men denna gången stod det på kallelsen att de skulle höra av sig.
Morfinet har jag ökat, jo tack det känns......värken känns bättre, jag är lullig och drogad, klådan har kommit tillbaka, och jag mår illa.
Min sjukgymnast ger mig öronakupunktur i högra örat, och så sätter hon vanlig akupunktur i ländryggen, idag fick jag även en nål på fotryggen. Vänstra örat går ju inte nu då jag ligger på magen. Hon känner hur stel och spänd jag är. Hon tyckt att jag var mycket "låg" idag, tacka fasen för det..... ... Hon rekommenderade mig att testa SEA BAND, akupressur-armband mot illamående. Kan ju vara värt att testa. 




Jag tycker att det är skönt att få skriva av mig, vill inte prata sjukdomar, fast visst finns det en hel del som inte hamnar här. För bloggen är ju en offentlig dagbok, så jag får ju passa mig. Det är inte ofta som jag lägger ut foto på familj och vänner, eller skriver ut namn på mina nära och kära, ej heller på de personer som jag är arg och irriterad på.

Önskar er alla en trevlig helg!!!




Men detta är inte läsbart, utan ska censureras. Finns med som en minnesanteckning för mig.

Idag då jag sprang på toan hela tiden då det vara blev tunnare och tunnare luktade det surt-ruttet, inte skit som det ska lukta. Jag blev ju lite orolig. Blod brukar det ju vara ibland men inte som idag.Ändrar det sig inte i helgen så måste jag ringa gastro på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar