onsdag 30 maj 2012

FLAGGDAG!! 1998-05-30--2012-05-30

                        I dag har vi flaggdag, jag och min man!
Vi gifte oss pingstafton 1998, det var den 30 maj. Våra tjejer friade juni 1997, och ville att vi skulle gifta oss. Så då bestämde vi oss för det pingstafton 1998. Flickorna var 6 och 7 år gamla, när dom var våra brudnäbbar.
Vi var friska och lyckliga då!
Det var sen 1999 som djälvulskapet började för oss, med alla sjukdomar.
Det började med att min man fick cancer, därefter en blodsjukdom, ITP, som gjorde att han var tvungen att operera bort mjälten.
Och mitt började med min typ pisksnärtskada, morbus crohns, fibromyalgi, diskbrock som ledde till två stelopererade nackkotor, därefter kom atros och reflux.
Dottern den yngre fick problem med sin axel som bara hoppar ur led, efter två axeloperationer är axlen fortfarande inte bra.
Och förra året fick dottern den äldre också cancer, samma som min man hade.
Om man nu ska säga att det är någon fördel med att var/har varit sjuk så får man en annan syn på livet. Lär sig uppsakatta och ta vara på det goda. Visst är det mycket som är jobbigt och ledsamt, men jag brukar försöka att lägga det åt sidan.
Jag är så tacksam att jag har min familj, våra nära och kära. Det betyder så mycket!!

Gud straffar vissa mer än andra=0(




Jag har fått 14 fina rosor av min älskade man idag!  Och han får oxfilé och potatisdeschesse med sås och sallad. Till detta tar vi ett glas rött.
Vi hade middagssällskap av dottern den äldre och hennes sambo, och givetvis var Signe också med.
Nu är det Puss o Kram, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar