söndag 8 juli 2012

Vilket arbete

Trots mina vågräta stunder så har jag lyckats med förberedelsena inför framkallningen.
På ena minneskortet har jag lagt in alla kort som jag ska framkalla ifrån Österikeresan, ville inte börja framkalla förrän jag hade alla korten, men det tar tid att förbereda, men nu är det gjort.
På det andra minneskortet har jag bilder ifrån dotterns 20 års dag, pysens student, systersonens 18 årsdag, Elsa och lite där till. Det blir en rejäl framkallningsdask, phu för att sätta in alla kort och skriva om dom....
 I morgon har jag tid hos sjukgymnasten i Växjö, men måste tyvärr ringa återbud. Halsen är inte alls okej, gör även ont i örat när jag sväljer, har fortfarande rethosta, och gud vad det gör ont i ländryggen när jag hostar. Jag kan inte ligga på rygg i en timma och få öron akupunktur, det går bara inte.
Å, vad trött jag är på detta liv....
Ni som är friska, var glada för det och njut av livet. Jag kan tyvärr inte njuta utav mitt liv, MEN jag söker efter varje ljusglimt som kan glädja mig!
I kväll har mannen och jag grillat och ätit gott därtill med ett glas rött, han börjar jobba imorgon efter , NEJ, inte 2 veckors semester, men han kallar det så, fast det gör inte jag. Kontoret flyttade han ju hem och har suttit och jobbat dagligen vid matbordert i vardagsrummet. Så till nästa år ska han få ett kontantkort till telefonen, och så bara ska vi åka iväg, minst en vecka, eller tre.
Det är väl bra att han har ett jobb, men det är inte okej att jobba 24-7, så får ni säga vad ni vill!!!!
Idag har vi även klippt Elsa med trimmen och saxen, hon blev så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar