onsdag 11 juli 2012

Fläderchampange

För 3 veckor sedan gjorde jag fläder champage. Tyvärr så har den inte jäst.
Så idag har jag satt till en ny sats, hoppas jag lyckas bättre denna gång.
Läste lite på nätet, att man kan tillsatta jäst, och den inte jäser, så jag ska testa det. Jag har inte ännu hällt ut den.
Förut brukade jag göra flädersaft, men de sista åren har vi haft så mycket ohyra på flädern, men i år jag jag sprutat.
I dag har jag varit på vårdcentralen och tagit mina prover, skulle visst lämna A-prov också, vet bara inte hur  gastro tänkt. Man måste ju ha ett provrör till det.
Tog lite "modecin" i går kväll, turkisk peppar och ett glas vitt, tyckte att det kändes lite bättre i går kväll. Men idag känns det som igår, innan jag intog "modecinen".
Jag ringde återbud till min andra sjukgymnas idag, kan inte ligga där med min hosta.
Det är också lite otrevligt när maten som fastnat i halsen kommer upp, då jag hostar. Ibland vet jag inte ens om att det finns mat i halsen, förrän den kommer.....

Ha en fortsatt trevlig kväll! //Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar