tisdag 24 juli 2012

Dagarna dom går och går....

I lördags kväll bjöd jag hit min syster, svågern, deras dotten med en kompis.
Lite så där oplanerat, det är inte lätt att bjuda dom under sommar halvåret, då dom lever sitt liv i husvagnen på Öland. Men denna helgen var dom hemma för söstra mi började jobba i går.
Det är minst lika trevligt planerat som oplanerat.
Söndagen och gårdagen flöt på med mig vågrät. Jag småplockar lite här och där, sen trillar jag omkull i snarkelådan, sover en stund, lyssnar på ljudboken som just nu är Jo Nessbo.

I dag har jag lyckats vattna alla orkideer och dammat fönsterhyllorna, dottern och jag har även varit på återvinningen och slängt en massa, pantat burkar och flaskor, samt handlat mat.  Innan lunch, känner mig mycket nöjd med mig själv.
Och eftermiddagen har jag tillbringat återigen vågrät. Min underbara kropp och jag är som vanligt ovänner. Idag är det vänster axel och arm som är bedrövlig. Fyannameja.......
Skulle ha behövt dammsuga och tvätta golven på nedervåningen, men jag orkar inte, och skiten springer inte ifrån mig heller.
Det jag inte gör idag, kan jag göra en annan dag, och blir det inte gjort då heller så kvittar det.....

1 kommentar:

  1. ....efter varandra, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag....
    Du är så duktig och kämpar på.

    SvaraRadera