måndag 30 juli 2012

Kalas och marknad.

I går sov jag nästan hela dagen.
På kvällen åkte vi till Ingelstad, mannens systerson fyller 18 år på fredag, så det blev ett tidigt kalas.
Tack för en trevlig kväll med god mat och dryck.

Idag har det varit lite småplock. Efter lunch körde vi till Tingsryds marknad. Jag köpte som alltid en burk honung, Mannen sin ål, och dottern några godisremmar.
Innan bilen kördes hemåt var vi inne på Hallabro el. Vi köpte en dammsugare och en vattenkokare till dottern som hon får nu i inflyttningspresent, själv så köpte hon en soda stream och ett strykjärn.

Det är glädjande att mamma mår bättre, fast hon är inte bra ändå. Får kanske komma hem på onsdag.
Själv så är det katastrof i min hals, har inte ont men kan knappast svälja, det är stopp. Det är nästan så jag längtar efter att få göra gastroskopin för att få reda på om det är crohns som härjar eller det bara är min motorik-störning som gör sig påmind.  Och sen min härliga värk på det.
Jag har ett dansande liv på rosor, men tyvärr så är det taggiga rosor som jag hela tiden stampar på.

Vår dator har länge varit dålig, så jag har lånad dotterns dator. Tycker även bättre om att sitta vid köksbordet än uppe vid skrivborden. Nu har den gamla havererat, och dottern ska nu flytta så då tar hon med sig sin. Så jag bad dotter DÄ med sambo, dom är datoransvariga hos oss, att fixa en dator till mig. Så dom köpte en åt mig, som dom tyckte att jag skulle ha, installerade det som skulle. Nu har jag haft den sen i torsdags. Har fixat med mina mail, överfört bilder, även lagt in bilder på den externa h-disken, Känner mig mycket nöjd med mig själv, då jag inte är så teknisk på datorer.
Fast jag har koll på korten som jag tar, lägger in i olika mappar. Så jag har bra koll på dom ny-tagna bilderna.
Nu så ska jag se om jag får besök utav John Blund, vill inte träffa någon annan, tyvärr så är det inte jag som bestämmer mitt herrbesök nattetid.

Puss o Kram, God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar