tisdag 31 juli 2012

Hela kroppen hänge ihop!

För drygt en vecka sen fick jag mycket ont i vänster axel, värken gick ner i armbågen, underarmen vidare ner i handen och lillfingret..Jag brukar ha ont där men inte på detta viset. Jag har masserat armbågen-underarmen så i fredags hade jag fått ett blåmärke där.
Så idag när jag var hos min sjukgymnast berättade jag detta för henne, hon trycker lite fram och tillbaka i nacke och bröstrygg, konstatera att det kommer typ ifrån c6-c7. Men även hela vänstra sidan av ryggen är mycket spänd. Då kom funderingarna, eftersom hela kroppen hänger ihop, och jag har mycket ont i länd-ryggen ner i benen, är det en försvars mekanism som ger signaler upp i bröstryggen, nacken och ut i armen, hummm...???? Vem vet???


Nu har även halsen satt stopp! Har en plugg i halsen när jag ska svälja.
Är det crohns som spökar? eller är det min motorik störning i strupen? vet inte om jag har motorik störning pga crohns. 
Har haft jättesvårt att äta i dag.
Jag är lite knäpp, för jag längtar tills jag ska få min kallelse till en gastro undersökning.


I natt hade jag besök av herr plugg i halsen-kan inte svälja, tur iallafall att jag inte har ont i halsen,,,.. eller inte... 


Snart ska jag åter till Jönköping för mina länd ryggs problem, bra de. Tänk att bli av med lite av all värk... =0)


 Mamma var på bättringsvägen, men tyvärr så har det blivit ett bakslag, hon får inte alls komma hem i morgon =0(

1 kommentar: