lördag 28 juli 2012

Sommargrillningar!

När jag var hemkommen ifrån min Växjöresa i går och hunnit att landa efter läkarbesöket, och mammabesöket, så var det dax att förbereda kvällens grillning.
Vi hade bjudit hit några vänner till oss, sådana vänner som tillåter mig att vara ledsen. Det var inte första gången dom var här då tårarna kommer på mig. Faktiskt skönt med någon utomstående att prata med.
Vi satt ute i trädgården, grillade och åt, hade en bra kväll, trevligt umgänge.


I dag efter lunch körde jag åter till Växjö för att hälsa på min mamma, min syster var också där.
Huvudet har värkt hela dagen, trodde att det skulle försvinna med regnet och åskan, men ack vad jag bedrog mig.Väl hemma la jag mig och vilade, innan det var åter dax att förbereda lördagskvällens grillning.


I kväll kom dottern DÄ med sambo och hunden Signe hem och åt med oss. Klart det blev grillat.
Vi har även ikväll haft det mycket trevligt. Å vad jag blir glad när ungdomarna är hemma på helgen och äter med oss. Fullt bus på Elsa & Signe.


Nu är det dax att trilla i snarkelådan, så jag tyar med morgondagen.
Puss o kram, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar