måndag 9 juli 2012

Till viss del sömnlös natt.

Vaknade inatt, med en hemsk rethosta och mycket slemmig i halsen.
Ringde till vårdecentralen , och fick komma dit.
Svårt att säga vad det är för fel, men ingen igentäppt inflammerad gång mellan hals och öra, skönt de.
Snabbsänkan låg på 13 och hb på 137, så det var bra. Läkaren ville utesluta crohns, har ju det även i strupen.
Ska nu öka på omeprazol, kanske att det kan vara refluxen, trodde läkaren.
För några veckor sedan när jag var på vc, så sa läkaren att han skulle skicka ett meddelande till min gastro läkare. Det sa läkaren idag också, dagens läkare funderar på om jag inte skulle göra en gastroundersökning iallafall. Lite komiskt, när jag kom hem hade jag fått brev ifrån gastro, ska dit om två veckor, på läkarundersökning.
För en månad sen fick jag brev ifrån gastro att jag ska ta blodprover nästa vecka, men i dagens brev står det att jag ska strunta i de brevet, och gå å ta blodprover snarast. Jaja dom får väl lugna sig ..
Har även fått kallelse till röntgen av mina händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar