onsdag 18 juli 2012

Jästtillsatts!

I dag har jag legat hela dagen, nästan. Jag är så trött, nacken värker så jag har denna underbara huvudvärk. När jag varit uppe en stund så blixtrar det om mig. Höfterna berättar också för mig att dom sitter där dom ska.
Min hosta har jag fortfarande kvar, har snart haft den i 2 veckor, så jag tycker att Herr Hosta skulle lämna mig ifred nu!
Midsommarveckan gjorde jag fläderchampange. Tyvärr så har den inte jäst något alls.
Så idag hällde jag den i saftsilen, den var lite grumlig men det var inget mögel.
Sen tillsatte jag jästtillsats. Hoppas nu att den ska jäsa.
Ska kolla hur det är med den andra satsen som jag gjort, hoppas att den har jäst, annars så får jag göra samma sak med den.

1 kommentar:

  1. Grannens pojk hostar och har gjort i flera veckor. Jobbigt att gå med hosta när man har ont i kroppen redan från början. Får hoppas att den släpper taget snart!
    Håller tummarna för att ni kan skåla i hemmagjord champagne i höst (eller hur lång tid det nu tar).

    SvaraRadera