fredag 13 juli 2012

Öland, igen!

I går på morgonen när jag var på övervångingen, satt Elsa nedanför trappan och skällde, och gnydde.
Helt plötsligt var hon på näst översta trappsteget, tänk vad hon kan.....
Herr Hosta håller mig vaken om nätterna, och underhåller mig på dagtid, inte mycket kul. Trött var jag innan, och nu efter en veckas hostande är jag inte precis piggare. Så jag tyar inte göra så mycket.
Men dottern var ledig i går, så vi tog oss en tur över till Öland, till syster och hela hennes familj.
Vi hade skapligt väder, kom några stänk vid lunchen, men sen blev det fint igen.
Vi hade en trevlig heldag där, Elsa trivs också på Öland.
Väl hemma somnade vi alla tre som klubbade.
Jag har även lite tur, jag hade värk igår och kände av draget, men idag känns värken som vanligt, trodde nästan att den skulle vara bedrövlig idag.

Mamma och hennes man åkte till Katrineholm på semester i måndags. Tyvärr så blev hon sjuk igen, så hon blev inlagt på sjukhuset i Eskilstuna. Vilken trist semester för dom. Och idag skulle hon bli utskriven. Skönt för henne. Hoppas nu bara att Växjö följer upp och ta reda på vad felet ligger.
Jag brukar försöka vända det mesta till det positiva. Så jag sa till mamma, att hon har varit så mycket på Växjö lasarett, sist låg hon i Ljungby, och nu då i Eskilstuna, så hon ser sig om på lite olika lasarett..Och mamma fattade mitt skämt.- Lite ironi måste man ha med sig i bakfickan

Idag är det en riktig sovadag. Det regnar, klarna upp, för att återgå till regnandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar