tisdag 25 oktober 2011

Min Älskade Lilla Maja !

Min älskade lilla hund! Du blev endast 7 år 7 månader och 7 dagar.
Vi har sen du var valp vetat om att du haft fel på ett bakben.
Vi har sen 2 ½ år tillbaka vetat om att du haft ett hjärtfel, hjärtflimmer.
Det sista året har du haft hjärtmedicin och vätskedrivande medicin.
I somras när det var varmt ville du inte ut på promenader, vilket du slapp, för som vi vet-det var du som bestämde.
I augusti var du på djursjukhuset för att du var dålig i magen, då fick du magmedicin och specialkost. Sen var du åter på djursjukhuset och belv vaccinerad mot valpsjukan. Då hade du ingen vätska i dina lungor.
När jag nu i höst märkte på dig att det inte var okej med dig ringde jag och beställde en tid till dig, men hjärtveterinären skulle inte komma på två veckor.
Måndagen den 17 oktober var vi med dig hos veterinären. Han sa då att du hade mycket vätska i lungorna, så vi ökade på det vätskedrinande. Du skulle på återbesök torsdagen den 3 november för att kolla så vätskan var borta.
Men idag när vi kom ner i köket så bara låg du där platt på golvet och hade svårt att andas. Vi höll dig i famnen hela morgonen för att underlätta din andning.
Jag och tjejerna körde in dig till djursjukhuset på morgonen. Du fick syrgas och vätskedrivande direkt, och blev undersökt, sen fick vi träffa dig igen. Veterinären kollade din medicinlista, du hade redan stora mängder. Hon visade oss röntgenbilden, som visade att du fått lunginflamation, ditt hjärta var mycket förstort vilket tryckte på din luftstrupe, sen visade det något annat som hon inte visste vad det var.
Och hon tyckte att vi skulle låta Dig somna, för du skulle aldrig mera bli pigg.
Vi Älskar Dig! Och inte vill vi att du ska plågas.
Vi stod hos dig, klappade dig, kramade dig, pussade dig, såg dig somna in där du låg med ditt huvud i mina händer. Vi la dig en den vita kistan och du fick åka med oss hem!

Saknaden är enorm, du fattas oss, så nu tänder jag ett ljus för Dig, Älskade Maja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar