måndag 17 oktober 2011

Djursjukhuset

Idag har Maja varit på djursjukhuset igen. Jag har tyckt att hon blivit sämre, och det har hon.
Vi ska inte ändra på hennes hjärtmedicin, men vi ska öka på den vanliga vätskedrivande och så fick hon en ny långtidsverkande vätskedrivande.
Vi måste få ut vätskan ur lungorna på henne, annars så får vi avliva henne.
Hon ska på återbesök om två veckor, och då måste hon ha blivit bättre.
När jag var på apoteket och köpte ut hennes medicin så köpte jag en dosett till henne också. Det är annars så lätt att glömma.
Maja är inte ens åtta år, men en hund ska inte behöva lida. Veterinären sa att om vi får bort vätskan så kan hon leva flera år till.
Så nu får tiden utvisa, visst älskar vi vår Maja! Men bara för att vi gör det ska hon inte plågas.

Ha en bra dag!  Nu ska jag inta soffan.

Det är så härligt när värken flyttar sig i kroppen så att jag vet att jag har en hel kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar