torsdag 27 oktober 2011

Arbets ekg!

Idag har jag varit i på Växjölasarett, och gjort arbetsekg.
Jag har så svårt att cykla, se det var bara att pilla i mig en del extra piller.
Så det gick ganska bra faktiskt.
Mitt hjärta är bra, likaså puls, blodtryck, och hör och häpna även min kondition.
Alltså så är mitt hjärta friskt - Skönt, att något är friskt.

Förra veckan när jag mailade min handläggare så skrev jag till henne att jag inte trodde att jag skulle få reda på förrän nästa år om jag får sjukpenning. Då fick jag till svar att jag skulle få besked om min sjukpenning denna vecka.
Med det svaret trodde jag att denna veckan skulle jag få reda på om jag får pengar eller inte, MEN ack vad jag bedrog mig.
Idag kom det ett brev från F-K med ett besked att dom undersöker min rätt till sjukpenning.
Ja, herre gud. Varför skulle jag få ett enkelt, rakt, ärligt svar av min handläggare???
Det har jag ju aldrig fått förut.
NEJ, Jag ger mig inte men, snart orkar jag inte mera.
Så jag körde ner till Arbetsförmedlingen och skrev in mig. Ska genomgå en arbetsutredning.
Hos F-K har jag gjort en ändring i min sjukanmälan. Jag kan inte friskskriva mig, för jag är inte frisk, men jag kryssade i att det blivit en ändring.

Nu är det puss o kram, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar