måndag 10 oktober 2011

Idag är jag ganska nöjd!

I mitt tragiska liv så är jag ändå ganska nöjd idag. Varför??
Jo jag har underbara människor runt om kring mig.
Bla. två underbara sjukgymnaster och två underbara läkare.
Jag har ju bytt läkare på VC, till en läkare som tror på mig, och som vill att jag ska bli färdigutredd.
Mina sjukgymnaster tycker jag mycket om, dom vet nog allt om mig. En sjukgymnast tjänstgör nog även som en psykolog, åtminstonde mina, dom är guld värda!!Jag har idag varit hos den på smärtmottagningen, hon sätter nålar i öronen, öronakupunktur.
Efter hennes besök gick jag till smärtläkaren. Vi kollade på MR-bilderna, han kollade så remissen till ortopende var skickad, och det var den.
Smärtläkaren ska nu skicka mig till en röntgen i Jönköping, där dom går in i kotleden och bedövar och sprutar in lite kortison, får se om det hjälper, och om det gör det så pratade han om att då bränner man av nervtrådarna för att slippa värken. Om jag nu fattade det hela rätt.
Tänk om alla läkare var som han! Jag har ett extra gott öga till mina sjukgymnaster och min smärtläkare.

Helt klart har jag mera härliga människor runt om mig, min familj, mina nära och kära.

Igår var vi allihopa bjudna till mamma och hennes man på kalas, det var endast min systerson som saknades. Det var gott och trevligt, kul när hela skaran är samlad.
Tack för god mat och dryck!

Idag började älgjakten, undra när jag får se min man ikväll.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar