måndag 3 oktober 2011

Ibland ska man ha tur!

Idag ringde telefonen med skyddat nummer. trodde genast att det var min smärtläkare som ringde, men icke.
Istället var det en sköterska ifrån röntgen. Hon hade sett min remiss till en MR, och dom hade fått ett återbud till en MR på onsdag morgon. Tror du jag blev glad eller?
Jag blev mycket glad. Behöver nu inte ringa och kolla så min remiss är inkommen. Jag åker istället och röntgar ländryggen. Tack för återbudet!
Sen ringde min smärtläkare,( det är en underbar man ).
Vi pratar om värken hit och dit, om alla mina mediciner, och effekten av dom olika.
Han kom fram till att vi skulle träffas, med då kunde jag inte pga begravning, så nästa gång som jag ska till Sjukgymnasten på smärtmottagningen ska jag gå in till honom.
Han är lugnet, stödet själv, verkligen förtroeende ingivande läkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar