tisdag 7 maj 2013

Vårkänslor!

Rabarbern den växer så fint, tar kort på den en gång i veckan,
Undra om detta är ett gammalt, kasserat fågelbo. Inte vet jag, men det ser nästan så ut.
Blåsippan ute i backarna står så fint, så fint.
Vilket arbete de gjorde förr i tiden med dessa enorma stenmurar.

I går mådde jag si så där, men envis som jag är så gick jag ner till stickcafe´t,  Fru Nilsson erbjöd  sig annars att hämta mig. Däremot så tyade jag inte att gå hem så Fru Rundqvist körde hem mig, Tack snälla!! Väl hemma så gjorde jag ingenting, skönt att jag fick de gjort!

Idag kom dottern dä och hämtade mig, körde mig till dottern dy. Vi har haft en mamma-sofie-dag. Ätit frukost och lunch tillsammans, varit en rund på stan. Deras soffa är himla go att sova på. På eftermiddagen lämnade vi Elsa hos söstera mi och hennes dotter, så vi kunde köra upp till Grand Samarkand, där strosade vi runt.
Så nu känner jag mig ganska så mör. Magen har haft gasläcka precis hela dagen, värken har inte tagit vila idag heller, och så denna trötthet att jag nu ska trilla i snarkelådan.
I morgon är en ny dag, med ett nytt schema!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar