lördag 18 maj 2013

Soliga maj!

 I går åkte min man, med sitt jobb, till Göteborg på El-mässa. Lite trist för mig och mina vänner, Lotta och Elsa. Men vi for inte alls illa. Lotta bara finns, visar sig när det passar henne, och hon njuter utav livet, som synes!
 Elsa njuter också, speciellt nu när det är fint väder. Jag har inte orkat med lydnad på henne så hon får vara bunden i lina. Fast det går ingen nöd på henne. Hon har nu varit ute hela dagarna och myst.
 Myst, och njutit har även jag gjort. Eftersom jag inte klarar av eller orkar läsa böcker så lyssnar jag på ljudböcker istället. Jag köper en hel del, och så lånar jag på biblioteket, vi har en super bra bibliotekarie här i Linneryd, så det är inga problem att få tag i böcker.
Elsa blev helt utslagen igår kväll efter en hel utedag!
I dag är det den 18 maj 2013, och det är Pingstafton. Pingstafton 1998 var den 30 maj, alltså är pingsten tidig i år. Pingstafton 1998 gifte jag och min man oss, och våra flickor var brudnäbbar.
Så för 15 år sedan var förberedelserna igång för fullt. Jag hade min slöjdlärare  till att sy min klänning och slöja, och jag sydde flickornas klänningar. Kronan virkades till mamma då hon gifte sig med pappa. Å så vacker som jag var den dagen kommer jag aldrig mer att bli!

1 kommentar:

  1. Alla njuter av solen, fast det har varit i varmaste laget ett par dagar. Ni är så fina på brudkortet.

    SvaraRadera