torsdag 16 maj 2013

Lite plock från mig.

I Tisdags var jag åter hos min sjukgymnast i Växjö, fick då öron-och ländryggs akupunktur. Vilken tur att det gör nytta, att värken lättar, för annars så hade jag inte gett mig på detta.
Jag har haft en period nu (några dagar) som jag mått lite bättre, skönt är det. Magen har lugnat sig, okej magont har jag ju mest hela tiden, med annars så är den okej.
Igår var mitt "Växjö par" hemma och hämtade den ena bilen, SAABen skulle på verkstaden, vilken tur att jag och mannen har två VOLVO, som vi kan låna ut då SAABarna är trasiga.
"Växjö paret" har 940`n, och Tingsryd paret" har V 70´n
Kul när ungdomarna ringer oplanerat och vill komma på lunch. (Fast det var ju för bilens skull.)

Idag har mamma och hennes man hämtat oss, jag skulle till frissan, farmor skulle handla lite.
Sen körde dottern hem oss, hon skulle lämna lite till vinterförvaring, och hämta fönsterskrapan.

I och med mina magproblem kan jag inte äta vad som helst. Jag äter inte griskött, och det jag äter får innehålla max 10 % fett. Kan vara lite problematiskt ibland.
Jag har bakat rulltårta med sylt, men jag tycker inte riktigt om det, så i helgen testade jag att koka glasyr på 10 %-ig grädde. Den rulltårtan blev supergod, tyckte jag.
Jag brukar inte baka, och är ingen fika människa. Men när tulltårtan blev bra, blev jag fikasugen, på kringlor. Tänkte att jag kan inte mer än att misslyckas.
Becel är det tillåtna fettet (och rapsolja) till mig, så istället för 2 dl becel tog jag bara 1 dl, och så ökade jag lättfilen från 2 dl till 3 dl, nu hade vi inte "riktiga" kringlor att jämföra med, men det var inget fel på dessa.
Jag kan säga att det är inte lätt att bjuda mig på fika. och det är inte ofta som jag orkar baka, men nu är jag ju så pass drogad av vita små piller och hjälp utav matberedaren så fixade jag det.

Idag när jag var på Börjes och handlade köpte jag med mig "Börjes närproducerande lantkorv" av nötkött. Den korven kan jag rekommendera er att köpa. Mannen äter inte mina kyckling, eller kalkonkorvar, men denna tyckte vi båda om.

Nu är det kvällen, och i morgon kommer åter en ny dag, med nya möjligheter.

1 kommentar: