söndag 3 maj 2015

En händelserik helg!

Valborgsmässoafton brukar vi fira med goda vänner. Och det gjorde vi i år också. God mat och dryck som vanligt.
I flera år så har vi haft "pensionärs varning", dvs efter maten, innan kaffet så kör en runda ut i byarna här i Linneryd. Mycket trevligt att se sig om. Vi brukar inte vara vid majbrasan, utan bara titta på brasan och fyrverkerierna vid bilen.

Första maj hade vi inte så fint väder, så det passade perfekt att köra på en shoppingrunda, bara mannen och jag. Hemlis shopping.

I går tog vi oss en tur ner till Tingsryd. hahaha, jag skulle kolla på en långklänning på Härlins, och mannen skulle köpa en slips. Därefter var vi hos farmor och åt lunch.
På kvällen var vi tillsammans med svägerskan och svågern bjudna till goda vänner i Diö.
Vi fick gulaschgryta, så himla gott. Ännu en trevlig kväll, med trevligt folk.

Idag har jag varit himla trött och sleten. Men bestämde mig för att städa uterummet. Diskat alla grejer, dammat, dammsugit, och så har mannen och jag putsat fönstren, och hängt upp de nytvättade gardinerna. Nöjd med dagen, och allt jag hunnit med. Tyvärr så är väl inte jag nöjd med min kropp, eller.... ja, vi är ovänner nu!

Nu har jag en hemlis mindre att bevara, för igår så var det möhippa och svensexa för ungdomarna. Hade varit kul att se dom, men fasen det är ju bara för ungdomarna. Jag får glädjas med deras berättelser och foto.-

Vilket underbart väder vi haft i dag! Tyvärr så tror jag att det vara var idag, och att det ska bli kallare nu några dagar framöver.

Må väl! Kram

3 kommentarer:

  1. Ja, vi är inte bortskämda med solen och värmen, man får njuta dubbelt så mycket när "värmeböljan över dagen" kommer.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Va! Du som också är en ungdom borde också fått varit med ;)
    Jag hoppas att vädret håller i sig. Idag skiner solen här och det är vindstilla :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja, äldsta dottern och hennes pojkvän ska flytta ihop :)
    Kram!

    SvaraRadera